vrijdag 27 mei 2011

Dag 19 Een stuk uit een boek wat je heeft geraakt.

Ik, die lezen wel leuk vind maar het nooit vaak doet, moet toch eens vaker een boek pakken. Maar het boek wat me echt aansprak was “Komt een vrouw bij de dokter” en “De weduwnaar”.
Zo’n mooi en hartverscheurend verhaal. Als je dat leest wordt je echt even met je neus op de feiten gedrukt, want dit gebeurd echt.
Het gaat over dat een  stel Stijn&Carmen met dochtertje Luna ineens een klap krijgen in hun gelukkige leven. Carmen heeft borstkanker. Operaties, chemo’s en bestralingen, alles komt voorbij in het boek. Stijn gaat vreemd, omdat hij het op een gegeven moment niet meer aan kan. Bij Carmen krijgt hij niet de aandacht die hij wil.
Het stuk wat me het meest heeft geraakt is het stuk dat Carmen aan haar dochter Luna een kist geeft met allemaal herinneringen. Die mag ze open maken als ze jarig is. Dan zegt Luna: Maar..ik vind het zo erg dat je dood gaat. Dan breekt je hart echt en voor je het weet lopen de tranen over je wangen. Zo verschrikkelijk dat een kind zo jong haar moeder moet verliezen aan een rot ziekte. En dan bedenk je je, dit gebeurd ook in het dagelijkse leven.
Soms is het leven zo oneerlijk, maar ja je moet ermee leven!


1 opmerking:

  1. ik vind dit leuk maar ook triestig............................................................................................

    BeantwoordenVerwijderen