donderdag 28 april 2011

Dag 9 5 dingen die je zou willen veranderen

Niemand is perfect, dus of dat deze veranderingen weel invloed hebben op ik als persoon weet ik niet, maar misschien als deze 5 dingen veranderd kunnen worden ik nog meer ben zoals ik wil zijn.

1.       Opkomen voor mezelf
Ik zou graag meer voor mezelf op willen komen. Ik laat elke keer maar over me heen walsen en wie denkt daar elke keer over na…Juist…Ik! En degene die het dan veroorzaakt heeft, gaat vrolijk verder met zijn leven en denkt er niet eens bij na. Ik wil het ook naast me neer kunnen leggen en denken: ach die mensen zijn niet wijs, laat ze maar lekker zeggen wat ze willen, ik maak me er niet druk om!
Wat is dat makkelijk gezegd zeg! Nu moet alleen dat kwartje nog gaan vallen bij mij.
Als mensen bijvoorbeeld iets op een bepaalde manier zeggen wat ik in mezelf herken, denk ik al gelijk dat het over mij gaat. Zo stom en achteraf denk ik dan, waarom denk je dat nu weer? Maar wat dan als het echt over mij zou gaan? Waarom zeggen ze dat niet gewoon tegen mij?
Ik hoop wel 1 ding, dat er meer mensen zijn die dit hebben gehad en die nu overal schijt aan kunnen hebben, want dan is er nog hoop voor mij!

2.       Sociale Contacten
Ik zou meer sociale contacten willen hebben. Ik heb niet echt veel vriendinnen maar ik zou graag meer mensen willen leren kennen. Soms voel ik me best alleen, omdat ik hier in de buurt niet veel mensen echt ken. Vriendinnen die ik heb wonen in heel Nederland, behalve hier in de buurt. En soms weet ik ook niet eens wie ik mijn vriendinnen kan noemen.

3.       Onzekerheid
Soms kan ik zo onzeker zijn over alles. Ik heb dan echt van die dagen dat ik overal onzeker over ben. Over hoe ik eruit zie, over vriendschappen, m’n werk, m’n inzet, gewoon over echt alles! Kon dat maar eens over zijn!

4.       Dansen
Ik zou zo graag weer willen beginnen met dansen. Sinds een aantal weken ben ik weer bezig met zumba. Helaas is dat maar één uur in de week, maar wel één uur zweten,springen en hijgen! Heerlijk! En het liefst zou ik er nog beter in willen worden.

5.       Genieten
Ik zou graag meer willen genieten van de kleine dingen die ik meemaak. Nu lijkt alles zo vanzelfsprekend ,maar eigenlijk is dat het niet. Het kan ook zomaar anders gaan dan je voor ogen had. Daarom wil ik van alles wat ik doe nog meer genieten en er stil bij staan dat alles met een doel gebeurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten